E-CELL. „Elektrizující” vyhlídky pro městskou dopravu

Elektrický pohon

E-CELL

Elektrické pohony jsou považovány za klíč k ekologicky šetrné individuální dopravě. Dodávky poháněné akumulátory nabízejí velmi slibné řešení - zejména pro městský provoz a cesty na krátké vzdálenosti. Neprodukují oxid uhličitý ani škodlivé emise a způsobují výrazně méně hluku než vozidla s klasickým pohonem.

Protože jsou elektrifikované dodávky lokálně bez emisí (během jízdy nevylučují žádné škodliviny), v mnoha případech se dají využívat i tam, kam mají běžná vozidla zakázaný přístup - v městských centrech, v ekologicky citlivých oblastech nebo v uzavřených halách.

S modelem Vito E-CELL Mercedes-Benz ohlašuje novou éru elektrické mobility. Pohon je čistě elektrický, obejde se tedy bez klasického spalovacího motoru a je tak určen pro komerční zákazníky, kteří své dodávky využívají zejména ve městech a při cestách na krátké vzdálenosti. Zákazníky tvoří především firemní vozové parky, veřejné instituce, transportní a kurýrní společnosti. V rámci výzkumné iniciativy s názvem "Stuttgart jako modelová oblast pro elektrickou mobilitu", kterou sponzoruje německé Ministerstvo dopravy, podstupují modely Vito E-CELL od poloviny roku 2010 zkoušky v reálných podmínkách u vybraných zákazníků.


Vito E-Cell

  • Elektrický pohon pro jízdu bez emisí
  • Vysoce výkonný lithium-iontový akumulátor
  • Elektrický pohon s výkonem 60 kW a maximální rychlostí 80 km/h
  • Dojezd podle směrnic NEDC (nový evropský řídící cyklus) 130 km, takže může urazit průměrné denní trasy 40 - 80 km
  • Dobíjení bude v budoucnu možné prostřednictvím běžné elektrické zásuvky
  • Výrazné šetření nákladů ve srovnání s klasickými spalovacími motory
  • Daňové osvobození v mnoha evropských zemích
  • Žádné omezení přístupu, volný přístup do městských částí s omezením
  • Žádné omezení bezpečnostního vybavení a nosnosti


Pilotní projekt. Odborné posouzení zítřejší elektrické mobility již dnes

Vito E-CELLSpolečnost Mercedes-Benz neustále vyvíjí elektrické pohony. Cílem je testovat dodávky poháněné akumulátory za reálných podmínek a soustředit se přitom na spotřebu, dojezd, denní užitečnost, ovládání vozu na silnici a jeho vlastnosti. V době od září do prosince 2010 Mercedes-Benz dodá 100 vozů Vito E-CELL firemním zákazníkům. Polovina těchto vozů půjde do Berlína a polovina do Stuttgartu, zatímco další dodávky se na začátku roku 2011 dodají do oblasti Baskicka ve Španělsku.

Projektoví partneři byli vybráni tak, aby pokryli co nejširší spektrum využití - vozidla budou v provozu například na letištích, u kurýrních, expresních a balíkových služeb, stejně jako u obchodníků.

Projekt Vito E-CELL v různých podobách získává oficiální podporu. Německá spolková vláda na něj věnuje finanční prostředky z balíčku Ekonomický stimulus II. Ve Španělsku baskická vláda podporuje výstavbu speciálních závodů na výrobu modelů Vito E-CELL. A již brzy budete i Vy moci těžit z výsledků této výzkumné iniciativy: od roku 2011 bude Mercedes-Benz Vito E-CELL první dostupnou dodávkou s čistě elektrickým pohonem.


Vito E-Cell

Vito E-CELLPohon modelu Vito E-CELL je založen čistě na elektrickém provozu na akumulátory a obejde se bez klasických spalovacích motorů. To slibuje mnoho výhod: čistě elektrický pohon je tichý, vysoce úsporný a bez emisí. Elektrický motor modelu Vito E-CELL dosahuje stálého výkonu 60 kW a maximálního výkonu 90 kW. Dosahuje maximálního točivého momentu 280 Nm.

Lithium-iontový akumulátor modelu Vito E-CELL lze dobít ze zcela vybitéhé stavu na 100 % přibližně za 6 hodin. Její užitková kapacita 32 kWh stačí na denní vzdálenost až 130 kilometrů (NEDC). Díky tomu je Vito E-CELL ideální pro městskou dopravu a cesty na krátké vzdálenosti s průměrnou denní vzdáleností 50 až 80 km. Protože brzdy převádějí část brzdné energie zpět do akumulátoru (proces známý jako regenerační brzdění), cesta na krátkou vzdálenost - s vysokou frekvencí brzdění - je pro elektricky poháněná vozidla ideální.