Vznětové motory - inteligentní a účinné.

ModelPočet a uspořádání válcůObjem (cc)Jmenovitý výkon (kW při ot./min.)[1]Maximální rychlost (km/h)Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km)[2]Emise CO2, kombinované (g/km)[2]
E 220 d 4 v řadě 1950 – (143/3800) – (240) – (4.3–3.9) – (112–102)
E 350 d [3] V6 2987 – (190/3400) – (250) – (5.5–5.1) – (144–133)

Vyšší výkon a lepší agilita, ale s nižší spotřebou.

Technologie vznětového motoru přináší hospodárnou a účinnou jízdu. Tu slibuje nová třída E, která navíc přináší vynikající jízdní komfort. Spojit obě tyto vlastnosti a zároveň zachovat styl vozu představuje pro konstruktéry opravdovou výzvu. Pro novou třídu E jsou k dispozici dvě varianty vznětového motoru – se čtyřmi nebo šesti válci, které přinášejí ještě více výkonu než kdykoliv předtím a současně nízkou spotřebu.

4válcový řadový vznětový motor

Přednosti

Nový model E 220 d se čtyřválcovým řadovým vznětovým motorem je prvním zástupcem zcela nové generace motorů. Jeho výkon činí 143 kW[1] (194 k), maximální točivý moment 400 Nm a emise CO2 nepřekračují 102 g/km[2], měřeno podle standardu NEDC. Systematické používání materiálů o nízké hmotnosti a zejména vysoký vstřikovací tlak 2000 barů pak umožňují velmi nízkou spotřebu paliva.

6válcové vznětové motory

Přednosti

Získejte výhodu špičkové technologie vznětového motoru a vychutnejte si jízdní komfort vozidla se šesti válci. Model E 350 d[3] kombinuje vynikající výkon a kultivované jízdní vlastnosti za účelem čistší a hospodárnější jízdy.

Podrobnosti o technologii motoru

Zvuk 4válcového řadového vznětového motoru byl optimalizován díky řadě opatření. Blok motoru je extrémně pevně uložen, čímž jsou minimalizovány vibrace motoru.

6válcový motor poskytuje výkon 190 kW[1] a maximální točivý moment 620 Nm. Mezi výrazné prvky jeho konstrukce patří celohliníkový blok motoru, systém přímého vstřikování common-rail třetí generace se vstřikovacím tlakem 1600 barů, moderní piezo elektrické vstřikovače, precizně řízené procesy spalování a řada součástí s nízkými koeficienty tření.

Nové olejové čerpadlo navíc snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Kromě toho byl snížena hlučnost uvnitř i vně vozidla pomocí řady komplexních izolačních opatření, díky kterým zní motor výkonně a dynamicky a nepřipomíná zvuk vznětového motoru. Tuto změnu postřehnou nejen cestující ve vozidle: i vnější hlasitost motoru byla snížena a zvuk vyladěn tak, aby zněl příjemněji.

Podrobnosti o účinnosti

Jedním z důvodů výrazné hospodárnosti nové generace motorů je systematická optimalizace třecích bodů. Příkladem je průkopnická kombinace ocelových pístů a plně hliníkového bloku motoru se stěnami válců s povrchovou úpravou NANOSLIDE.

Hodnoty v závorkách platí pro vozidla s automatickou převodovkou.

[1] Údaje pro jmenovitý výkon a jmenovitý točivý moment jsou v souladu se směrnicí 595/2009/EHS ve stávajícím platném znění.

[2] Uvedené hodnoty ke spotřebě paliva a emisím CO2 byly zjištěny na základě předepsaného postupu měření (§ 2 č. 5, 6, 6a výnosu o osobních vozidlech (označení spotřeby energie) v aktuálním platném znění). Tyto údaje se netýkají konkrétního vozidla a nejsou součástí produktové nabídky. Jsou uvedeny výlučně pro účely srovnání různých modelů vozidel.

[3] Model E 350 d má být podle plánu dostupný od 2. čtvrtletí 2016.

Copyright © 2016 CENTRUM Moravia & CENTRUM Moravia Sever. Všechna práva vyhrazena.